24. August 2016

I'll stand by you - Lawnscaping Challenge No136 "Punny Time"

Ich liebe es Karte für die Lawnscaping Challenges zu basteln. Es macht immer total viel Spaß und es sind immer tolle Theme. Dieses Mal geht es um witzige Sprüche, also um den Wortwitz dahinter - und für diese ist Lawn Fawn ja bekannt.
Ich hab durch meine Stempelsets von Lawn Fawn durchgeschaut auf der Suche nach dem perfekten Spruch. In der Auswahl waren dann Mom + Me und Flamingo together. Gewonnen hat der Flamingo weil ich derzeit total auf das korallige Rot stehe und irgendwie ist der ja auch sommerlicher :)

I love making cards for the Lawnscaping Challenges. They're always so much fun and have great themes. This time it's all about the punny sentiments which Lawn Fawn is famous for.
I was looking through my Lawn Fawn stamp sets searching for the perfect punny sentiment. It was between the mom + me and flamingo together. The flamingo won, because I love the coral colors of the flamingo and maybe because it feels more like summer :)


Den Spruch hab ich im Kreis um den Flamingo gestempelt und mit kleinen Blüten in Rot ergänzt. Um dem ganzen noch etwas Farbe zu geben habe ich mit tumbled glass und peacock feathers einen leichten Hintergrund gewischt.
I stamped the sentiment in a circle around the flamingo and added small flowers in red to complete the circle. For a little background color I blended in some tumbled glass and peacock feathers.


Koloriert habe ich den Flamingo mit Copic Marker. Es macht richtig Spaß solch kleine Details wie Federn zu colorieren in dem man den Marker nur ganz leicht und schnell zieht.
The flamingo is colored with copic markers. I really enjoy adding small details like the feathers by flicking the markers.


Der Hintergrund ist (wie immer) mit Distress Inks gestaltet. Ein Verlauf von candied apple am unteren Rand zu abandoned coral oben. In meiner Bastelsammlung hab ich eine weiße Papier Blüte gefunden und auch diese mit den passenden Distress Inks gefärbt um im Farbschema zu bleiben.
The background is (as always) blended with distress inks. A gradient from candied apple at the bottom to abandoned coral at the top. I found a white paper blossom in my craft stash and colored it with distress inks as well to stay in the color scheme.


participating in:

sponsored by Lawn Fawn











Habt einen kreativen Tag
have a creative day

Claudia

Material:
watercolor paper
Distress Ink: abandoned coral, candied apple, 
peacock feathers, tumbled glass
bristol cardstock by exacompta
stamps: flamingo together, Just for You Labels (small flower) by Lawn Fawn
copic marker

1 Kommentar:

  1. Very cute card and cool design! Your sentiment really shines like that. Thanks so much for playing with us at Lawnscaping!

    AntwortenLöschen